ÅRETS MENNESKERETTIGHETSAKTIVIST

Amnesty International vil skape endringer, og drømmer om en verden der menneskerettighetene oppfylles for alle. For å oppnå dette er Amnesty helt avhengig av frivilliges innsats: Enkeltpersoner eller grupper som gjør en innsats for andre enkeltpersoner.

Når Amnesty i Norge fyller 50 år 10. desember, vil vi hedre og takke alle som er med på å muliggjøre forandringene. Hvert enkeltmenneske eller gruppe som bidrar er med på å gi Amnesty styrke, og er med på å bidra til en mer rettferdig verden. Hvem synes du fortjener å bli Årets menneskerettighetsaktivist i Region Sør?
Publisert: 31. okt 2014, kl. 10:34 | Sist oppdatert: 31. okt 2014, kl. 10:34
Hvem er årets menneskerettighetsaktivist?
Har du innspill til en person eller gruppe som har gjort en innsats for menneskerettighetene, gjerne en som har inspirert andre med sitt engasjement. Vedkommende må være bosatt i Region Sør: Rogaland, Agderfylkene eller Telemark.

Send inn ditt forslag til årets menneskerettighetsaktivist:
Send en mail til [email protected], og skriv hvorfor akkurat denne personen eller gruppen bør bli hedret for sin innsats. Frist 15. november.

Hvem som blir årets menneskerettighetsaktivist blir annonsert på Menneskerettighetsdagen 10. desember.

Juryen består av:
Ove Tjelta, styremedlem i Amnesty International i Norge, Hildegunn Guddal Svensson, organisasjonskonsulent i Amnesty International, Region Sør og Camilla Andersson, regionleder i Amnesty International Region Sør.

Send inn forslag til: [email protected], innen 15. november.