Operasjon Dagsverk: Bli foredragsholder for Amnesty!

Vil du holde foredrag for Amnesty under Operasjon Dagsverk? Les mer om hvordan du kan bli frivillig foredragsholder for oss.
Publisert: 10. jun 2015, kl. 11:04 | Sist oppdatert: 30. jun 2015, kl. 12:47
Vi er utrolig glade for at elever i Norge har valgt vårt prosjekt, og vi gleder oss til en spennende høst. Dette betyr at vi trenger dyktige og engasjerte frivillige til å bidra til å informere og engasjere elever i Norge.

OD handler om mer enn bare én dag. Inntektene fra dagsverket er viktig, men minst like viktig er Internasjonal Uke (IU). IU er ODs informasjonskampanje og går over to uker. I år varer IU fra 12. til 23. oktober. I løpet av IU får elevene lære om årets prosjekt, globale forhold og solidaritet. Det er i løpet av denne perioden vi skal holde hundrevis av foredrag om årets prosjekt.

Vi er derfor på jakt etter frivillige foredragsholdere som kan stille på to hverdager mellom 12. - 23. oktober. Oppdragene er ulønnede, men man får dekket reise og opphold når man holder foredrag. I tillegg dekker vi et todagers kurs i foredragsteknikk i forkant. Foredragsholderkurset vil bli arrangert 5. - 6. september i Oslo, som alle utvalgte foredragsholdere må delta på. Der vil du få god innføring i årets prosjekt, presentasjons- og foredragsteknikk og menneskerettighetsundervisning. Du vil også få utdelt et kursbevis etter at du har holdt foredrag.

Vi leter etter deg som er:
  • Komfortabel med å snakke foran store og små forsamlinger.
  • Engasjert i internasjonale spørsmål.
  • Villig til å holde minst 3 foredrag i perioden 12. – 23. oktober.
  • Tilgjengelig til å bli med på kurshelgen 5. - 6. september i Oslo.
  • Kjenner du i tillegg til Amnesty og menneskerettigheter fra før er det en fordel.

Vi kan tilby:
  • Attest på gjennomført foredragsholderkurs og gjennomførte foredrag.
  • God opplæring i foredragsteknikk, menneskerettigheter og årets prosjekt.
  • Erfaring med å holde foredrag.
  • Kjennskap til verdens største menneskerettighetsorganisasjon.
  • Gode møter med ungdom.
  • Muligheten til å påvirke hverdagen til ungdom i Argentina, Chile og Peru.

Dersom du har lyst til å bli med, kan du fylle ut påmeldingsskjemaet her. I noen spesielle tilfeller kan det være aktuelt å holde flere foredrag enn det som er nevnt over. Dersom dette er noe du er interessert i, kan du skrive det i "annet"-boksen nederst i skjemaet. Her kan du gjerne også legge til annen informasjon - om ditt kjennskap til Amnesty for eksempel.

Takk igjen for din interesse. Vi tar kontakt med de utvalgte etter sommeren med offisiell invitasjon til foredragsholderkurset.

AMNESTY OG OPERASJON DAGSVERK:
I år har norske elever bestemt at årets Operasjon Dagsverk (OD) skal gå til Amnesty Internationals arbeid for seksuelle og reproduktive rettigheter. Prosjektet skal bidra til at ungdom i Chile, Peru og Argentina får muligheten til å ta egne valg om kropp og seksualitet. Det skal skje gjennom bedre kunnskap om seksuelle og reproduktive rettigheter, skikkelig opplæring i kommunikasjon og kampanje, og utvikling av et aktivt påvirkningsarbeid rettet mot landenes myndigheter.

MELD DEG SOM FRIVILLIG FOREDRAGSHOLDER:
Så fint at du vil holde foredrag for oss! Fyll inn skjemaet her.

Les mer på amnesty.no