Nordic Youth Conference 2014: Bli med på stor nordisk ungdomskonferanse!

Vil du møte likesinnede ungdomsaktivister fra de andre nordiske landene? Har du lyst til å lære mer om seksuelle og reproduktive rettigheter? Søk om å være med på Nordic Youth Conference i København 4.-7. august 2014.
Publisert: 2. Apr 2014, kl. 10:53 | Sist oppdatert: 8. Mai 2014, kl. 09:54
Fire dager fylt med menneskerettigheter, seminarer, aktivisme og moro.

Nordic Youth Conference er et årlig arrangement for unge aktivister fra Danmark, Sverige, Finland og Norge.

Nordic Youth Conference 2014 arrangeres i Danmark. Vi byr på inspirerende seminar, internasjonale foredragsholdere og innledninger fra Amnestys rådgivere. Sammen skal vi planlegge og gjennomføre en stor aksjon i København. I løpet av konferansen vil du møte Amnestys ungdomsaktivister fra Sverige, Finland og Danmark.

Konferansen tar utgangspunkt i en global Amnestykampanje som heter My body, My rights. Deltakerne kommer til å lære om seksuelle og reproduktive rettigheter. Visste du for eksempel at 1,8 milliarder unge mennesker verden over står i fare for å ikke få oppfylt sine seksuelle og reproduktive rettigheter? Dette innebærer at de ikke får tilgang til den informasjonen de har rett på, at de ikke har tilgang på et godt helsetilbud der de bor og at de kan bli diskriminert for sin seksuelle legning.

I løpet av konferansen kan du lære hvordan du kan bli en enda bedre aktivist, i tillegg til at du kommer til å lære mye om menneskerettigheter og Amnestys arbeid.

Fra Norge vil vi være en delegasjon på ti ungdomsaktivister, to fra hver region. For å delta på konferansen må du være medlem i Amnesty og mellom 16 og 25 år. Du søker ved å fylle ut dette skjemaet og sende det til [email protected] Søknadsfristen er 14. mai.

Praktisk informasjon
De som er under 18 år må levere en bekreftelse på at de aksepterer reisevilkårene, med underskrift fra foresatte.

For medlemmer koster det 50 Euro i egenandel å være med på konferansen. Egenandelen dekker opphold, reise og alle måltider og Amnesty International Norge dekker resten av utgiftene. Ikke-medlemmer kan også søke, men må betale deltakelsen selv.

Alle deltakere må ha egen reiseforsikring.

Språket på konferansen er engelsk, søkere må beherske engelsk som arbeidsspråk.