Pressekonferanse om papirløse i Norge

Tirsdag kl 11.00 inviterer Amnesty og 30 andre organisasjoner til pressekonferanse for å belyse de prinsipielle sidene ved Maria Amelie-saken og utfordringene for den papirløse underklassen i Norge.
Publisert: 17. Jan 2011, kl. 12:45 | Sist oppdatert: 18. Jan 2011, kl. 13:11
Dette vil skje under pressekonferansen:
  • Amnesty International - om de prinsipielle sidene ved Maria Amelie-saken.
  • Selvhjelp for innvandrere og flyktninger - om fakta om papirløse barnefamilier.
  • To papirløse vil fortelle sine historier.
  • Antirasistisk Senter - om papirløse voksne.
  • Norsk Folkehjelp - om de lengeværende i mottak.
  • Flere papirløse vil være tilgjengelig for å fortelle sine historier til media og kommentere Maria Amelie-saken.
  • Representanter for andre av organisasjonene i papirløs-kampanjen vil også være tilstede.

Papirløs-kampanjen er et samarbeid mellom et 30-talls norske organisasjoner:
Norsk Folkehjelp, Amnesty International Norge, Kirkens Bymisjon, Selvhjelp for innvandrere og flyktninger (SEIF), Antirasistisk Senter, Etiopiske asylsøkeres forening, Mellomkirkelig Råd, Human-Etisk Forbund, Kristent Interkulturelt Arbeid (KIA), Redd Barna, Nettverk mot statlig rasisme, Norsk Organisasjon for Asylsøkere (NOAS), Juss-Buss, Afghan Refugee Committee, Blitz, Det iranske flyktningrådet i Norge, Flerkulturelt kirkelig nettverk (Norges Kristne Råd), Humanistisk Ungdom, Den norske Helsingforskomité, PRESS – Redd Barna Ungdom, Caritas, Nestekjærlighetskampanjen, Rådgivningsgruppa i Trondhjem, Vergeforeningen Følgesvennen, Peoplepeace – Norsk organisasjon for tvangsreturnerte, Norsk Psykologforening, Juridisk rådgivning for kvinner (JURK), Røde Kors Ungdom og Norsk Folkehjelp Ungdom.

Pressekonferanse
Når: Tirsdag 18. januar kl 11.00
Hvor: Amnesty International, Grensen 3, Oslo
Hvem: Papirløskampanjen i Norge www.papirlose.no