Valg av nye styremedlemmer

Valgnemnda i Amnesty International i Norge har startet det hyggelige og spennende arbeidet med å finne frem til interesserte og positive medlemmer av Amnesty International i Norge som kan tenke seg å bli styremedlem.
Publisert: 21. nov 2012, kl. 14:41 | Sist oppdatert: 23. nov 2012, kl. 09:23
Landsmøtet 2013, og dermed valg av nytt styre, nærmer seg.

Det er ansvarsfullt å sitte i styret i Amnesty International i Norge. Styreverv legger nok beslag på noen lørdager og søndager, men ikke minst er det hyggelig, givende, spennende og interessant.
Styret velger selv hvordan de vil arbeide. Et styre som fungerer godt, finner løsninger som passer med det enkelte styremedlems interesse, kunnskap og kapasitet. Styremedlemmer har ansvar. Ikke bare i forhold til landsmøte, strategi og handlingsplan, men også for policy, jus, økonomi og som arbeidsgiver.
Ingen kan alt. Styrearbeidet er et lagspill, der en prøver å dekke forskjellige, men spesifikke kvaliteter.
Det er typisk norsk å være beskjeden – særlig på vegne av seg selv. Det er det ingen grunn til her. Du kan m.a.o. gjerne fremme deg selv som kandidat.
Det er viktig å få et solid og bredt grunnlag å velge fra når valgnemnda skal prøve å sette sammen et godt styre for de neste to årene. Derfor ber valgnemnda alle medlemmer i AI Norge om å se seg rundt etter gode styrekandidater.
Dersom noen vil vite mer om hva styrearbeidet går ut på, kan de selvsagt kontakte medlemmer i valgnemnda. I tillegg vil styremedlemmene kunne gi informasjon om de rutinene det sittende styret har for arbeidet sitt.
Det er viktig for en landsomfattende organisasjon å ha styremedlemmer fra ulike miljø, fra flere geografiske områder, begge kjønn, med variert alder og med ulik erfaring fra Amnesty-arbeid eller annet organisasjonsarbeid.

Valgnemnda håper på positive tilbakemeldinger, gjerne så snart som mulig, men senest innen 15. januar 2013.