Gry Monica Hellevik.

Velkommen til landsmøte

Generalsekretær John Peder Egenæs inviterer alle Amnesty-medlemmer til landsmøtet i mars.
Skrevet av:
27. februar 2013, KL. 11:47 - SIST OPPDATERT 4. juni 2013, KL. 16:15

Kjære Amnesty-medlem,

Du er viktig for oss, og vi håper du vil være med oss på landsmøtet. Det neste landsmøtet skal avholdes på Thon Hotel Oslofjord i Sandvika 1.-3. mars i 2013. Det overordnede temaet for samlingen vil være "den vanskelige ytringsfriheten", og her ønsker vi å belyse interessante spørsmål både nasjonalt og internasjonalt.

Utenriksminister Espen Barth Eide vil åpne landsmøtet med å redegjøre for regjeringens arbeid med ytringsfrihet, og dele sine tanker om hvordan sivilsamfunn og det offisielle Norge kan spille på lag for å oppnå de beste resultater i menneskerettighetskampen. Landsmøtedelegatene vil også få anledning til å treffe etterforskere og policy- og kampanjemedarbeidere fra Amnestys egne rekker over hele verden, og de vil få høre beretninger fra aktivister som selv står "på barrikadene" og risikerer liv og helse for det de tror på. Vi vil også fordype oss i den norske ytringsfrihetsdebatten, hvor kjente advokater, statsvitere og filosofer vil diskutere dilemmaene rundt "ytringsfrihet" versus "ytringsansvar" i vår egen offentlige diskurs.

Amnesty er jo, som du kjenner til, en medlemsstyrt organisasjon, og landsmøtet er Amnestys høyeste organ i Norge. Om lag 200 Amnesty-medlemmer fra hele landet møtes annethvert år for å treffe beslutninger om organisasjonens strategi og arbeidsoppgaver, samt å bli inspirert av spennende nasjonale og internasjonale gjester.

Vi tror programmet denne gangen har noe for enhver smak, og vi håper så mange Amnesty-medlemmer som mulig melder seg på for å gi Amnesty det beste demokratiske grunnlaget og den tydeligste kursen for vårt arbeid som overhodet mulig. Under landsmøtet vil du få mulighet til å treffe Amnestys ansatte og ikke minst andre Amnesty-medlemmer som deler din tro på at alle mennesker har rett til et liv i frihet og verdighet.

Jeg håper jeg treffer deg der!

John Peder Egenæs
Amnesty International Norge