Desembertoner: Julekonsert med mening

Under Nordeas julekonsert Desembertoner går pengene fra årets innsamling til Amnesty International.
Publisert: 17. nov 2015, kl. 09:25 | Sist oppdatert: 18. nov 2015, kl. 13:33
Når prinsesse Märtha Louise for andre gang skal være konferansier under Nordeas årlige julekonsert Desembertoner, blir det et stemningsfullt artistmøte i Oslo domkirke.
18. desember åpnes dørene til Oslo domkirke for Norges befolkning. På to gratiskonserter kan publikum glede seg over Vamp, Lars Vaular, Anne Grete Preus, Trefoldighet jentekor, nysirkustalentet Erika Varmdal Hågensen (16), multimusikeren Daniela Reyes Holmsen (16) og domorganist Kåre Nordstoga.
– Det er med stolthet at vi kan invitere til julekonserter med konferansier og artister av ypperste klasse, sier administrerende direktør i Nordea Norge, Gunn Wærsted.
Desembertoner har blitt en populær førjulstradisjon for den norske befolkningen. Konserten er et samarbeid mellom Nordea, Oslo domkirke og produksjonsselskapet Scenekvelder.
- Gjennom Desembertoner får vi i Nordea anledning til å gi noe tilbake til samfunnet ved at konsertene er gratis for publikum. Samtidig samler vi inn penger til et veldedig formål, i år Amnesty International. Vi er også svært glade for at vi hvert år får mulighet til å løfte frem unge talenter gjennom vårt samarbeid med Norsk kulturskoleråd, sier Wærsted.
De to konsertene går av stabelen i Oslo domkirke fredag 18. desember kl. 17.00 og kl. 20.00. Det er ingen billetter eller forhåndsreservasjon av plasser på konsertene. Konserten vil også sendes på TV2 i løpet av julen.

OM DESEMBERTONER
  • Desembertoner er julekonserter der hele Norges befolkning får muligheten til å oppleve noen av landets beste artister. Julekonserten er en del av Nordea Norges kulturprogram og arrangeres i år for 6. gang. Konserten er et samarbeid mellom Nordea Norge, Oslo domkirke og produksjonsselskapet Scenekvelder. Konsertene er åpne for publikum og vil bli sendt på TV2 før jul og i romjulen. Hvert år samles det inn penger fra publikum til et sosialt formål, og i år går pengegaven til Amnesty International.
  • Desembertoner er finansiert av Nordea. Les mer om artistene og Nordeas julekonsert Desembertoner her.