Velkommen Syria: Konsert i Lillestrøm

I forrige uke arrangerte Amnestygruppa på Skjedsmo konsert på den meget hyggelige Kulturpuben i Lillestrøm. Der ble det både engasjerende appeller og svingende musikk. Etter litt grovregning kom Amnesty Lillestrøm gruppa frem til at det var rundt den tjuende gangen denne konserten ble arrangert, med fokus på Amnesty sitt arbeid.

Publisert: 27. Apr 2015, kl. 11:36 | Sist oppdatert: 15. jun 2015, kl. 15:15
Tema for kvelden var Syriske flyktninger, et tema som engasjerte! Ordfører Ole Jacob Flæten påpekte at selv om det er visse praktiske utfordringer knyttet til saken, er han positiv til å ta inn flere syriske flyktninger i løpet av 2015. Hans appell, som etterfulgte Amnesty Region Østs appell ved Ane Vestby Øiesvold, ble avsluttet med en understrekning om viktigheten av å legge inn en ekstra innsats og åpne opp lokalmiljøet for de syriske flyktningene. Det ble også flott diktopplesning av Margaret Solberg, leder av Amnesty gruppa på Skjedsmo.

Før de lokale bandene gjorde sin entré på scenen fortalte også Astrid Susanne Skjold kort om Amnesty sine ulike aksjonsformer og arbeid. Resten av kvelden ble tilbrakt med strålende musikk av blant annet Shake Your Monkey, Jokermen og artisten Kiné Kaborg.

Kvelden var en suksess og lokalgruppa gjorde en kjempe god jobb. Å se en så engasjert gjeng med frivillige er utrolig hyggelig og settes stor pris på.

Vi håper selvsagt på å få komme tilbake neste år.

Tusen takk for en veldig hyggelig kveld!