Velkommen til Trondheim: Landsmøte 2016

Styret inviterer alle Amnesty-medlemmer til landsmøtet 2016 i Trondheim, 4.-6. november.
Publisert: 29. Apr 2016, kl. 13:28 | Sist oppdatert: 16. nov 2016, kl. 09:38

Kjære Amnesty-medlem,

Landsmøtet i Amnesty International arrangeres 4.-6. november 2016 på Hotel Scandic Nidelven i Trondheim. Landsmøtet er et høydepunkt for hele vår organisasjon, våre medlemmer er våre viktigste støttespillere. Meld deg på her.

Menneskerettighetsforkjempere er tema for årets landsmøte. I løpet av helgen får vi møte spennende nasjonale og internasjonale gjester. Vi vil få høre fra aktivister som selv har fått kjenne menneskerettighetsbrudd på kroppen, etterforsknings- og kampanjemedarbeidere fra Amnesty International. I tillegg vil det arrangeres kurs, opplæring og foredrag med dyktige og inspirerende fagfolk. Blant gjestene blir bl.a. utenriksminister Børge Brende og Amnesty-etterforsker Anna Neistat. Anna leder Amnestys arbeid med etterforskning i kriser og har mange spennende historier fra felt.

Amnesty i Norges strategi for 2017-2019 blir i år den viktigste saken på agendaen. På landsmøtet har våre medlemmer mulighet til å gjøre seg kjent med, og påvirke grunnlaget for Amnestys arbeid de neste årene. Det er viktig for Amnesty som organisasjon at medlemmene står bak strategien og er kjent med grunnlaget for hvordan vi sammen skal jobbe enda bedre og mer målrettet i årene som kommer.

Arbeidet vårt er viktigere enn noen gang. Kom på landsmøtet for å få påfyll til å fortsette ditt viktige engasjement med gode idéer, ønske om å påvirke eller ønske om å støtte og lære mer om organisasjonen.

Ved siden av det fastsatte programmet kommer dere som påmeldte deltagere til å få mulighet til å bli godt kjent med hverandre, Amnestys styre, de ansatte og våre gjester fra inn- og utland. Pauser og måltider er viktige uformelle møteplasser, og lørdag kveld inviterer vi til festmiddag for hele landsmøtet.

Vi håper å se deg i Trondheim.

LANDSMØTET 2016

Meld deg på her
Spørsmål om landsmøtet rettes til: [email protected]

Landsmøtepapirene legges ut fortløpende i henhold til gjeldende vedtekter

Praktisk informasjon
Reiserefusjon
Styringsdokumenter
Styrets forslag til Amnesty i Norges strategi 2017-19
Obligatorisk samtykkeskjema u/18 år

Valg av nytt styre

Har du noen gode kandidater til Amnestys styre? Ta kontakt med valgkomiteen på [email protected]

Valgkomiteens behovsanalyse
Skjema for styrekandidater

Landsmøtet er åpent for alle medlemmer i Amnesty Norge. For å ha stemmerett må du har vært medlem minst seks måneder sammenhengende før landsmøtet avholdes.

Deltakeravgift er 300kr. For medlemmer under 26 år er deltageravgiften 150kr. 4 måltider er inkludert i dette. Giro ettersendes ved påmelding. Plass er ikke sikret før betalingen er registrert.
Påmeldingsfrist for landsmøtet er 7. oktober.

Ungdomssamlingen fredag 4. november er åpen også for ikke-medlemmer, men det er kun medlemmer som kan søke om reiserefusjon. Ungdomssamlingen har øvre aldersgrense 26 år. Les mer om ungdomssamlingen her.

Har du forslag til endringer av styringsdokumentene eller andre vedtaksforslag til landsmøtet kan disse sendes til styresekretær Helle Biørnstad på [email protected]. Merk tidsfristene!

Lurer du på noe om ditt medlemsskap:
[email protected] tlf. 22 40 22 00