Ungdomssamling: Vil du være med på Ungdomssamling i Bergen?

Vil du lære mer om menneskerettigheter, kampen mot tortur og treffe engasjert ungdom fra hele landet? Da er Amnestys ungdomssamling noe for deg.
Publisert: 3. sep 2014, kl. 15:25 | Sist oppdatert: 29. sep 2014, kl. 10:44
Kjære Amnesty-venner!

Fredag 24. oktober er det igjen tid for Amnestys ungdomssamling, og vi vil ha med deg! Temaet for årets samling er Amnestys globale kampanje: Stopp Tortur! I over 50 år har Amnesty etterforsket og avslørt tortur, og aksjonert for enkeltmennesker i fare.

Under ungdomssamlingen vil du lære om den globale bruken av tortur, og hvordan du som aktivist i Norge kan gå imellom og stanse overgrepene.

Samlingen er åpen for alle mellom 13-26 år. Du trenger ikke være medlem i Amnesty for å delta.

Det å være ungdomsaktivist i Amnesty er lærerikt, sosialt og gøy - en unik mulighet for å bli kjent med nye venner, Amnestys arbeid og menneskerettigheter. Siden samlingen foregår i skoletiden vil skjema for politisk fravær bli sendt ut til deltakerne i forkant.

Progam
Ungdomssamlingen varer fra kl 10.00 – 17.00, fredag 24. oktober.
Registrering starter fra kl 09.30 i U-etasjen på hotellet i egen ''Amnesty-resepsjon''.

Dagen vil bestå av foredrag, gruppearbeid og interaktive øvelser. Amnestys rådgivere Ina Tin og Gerald Folkvord vil fortelle om kampanjen mot tortur og gi alle en bedre forståelse for hva menneskerettighetene betyr for mennesker over hele verden. Hector Aristizabal, en colombiansk aktivist, skuespiller, forfatter og psykolog bosatt i Los Angeles, vil stå for en litt annerledes og spennende workshop.

Vi kan love deg en inspirerende og lærerik dag!

Praktisk informasjon
Ungdomssamlingen er lagt opp slik at man skal kunne reise til/fra Bergen samme dag. Felles lunsj severes på Hotel Scandic Ørnen. Middag vil være tilgjengelig samme sted for de som melder fra om det i påmeldingsskjema. Overnatting for ungdom som enten på grunn av reisevei eller deltagelse på landsmøtet trenger dette tilrettelegges på Montana Vandrerhjem. Dere må ta med eget segntøy og handklær, eller betale selv for det. Vandrerhjem tillater ikke soveposer! Sjekk deres sider.

Oppmøte: Hotel Ørnen fom kl 9.00. Mer informasjon vil dere få kl 10.00 ved åpningen av samlingen.

To ansatte fra Amnesty Norge vil være faddere og overnatte sammen med ungdommen på vandrerhjemet. Deltakere kan ikke forlate vandrerhjemet i løpet av natten. Fadderne vil være nærmeste kontaktpersoner og sørge for felles transport, fra og til.

Ungdomsamlingen er alkoholfritt.

Å melde seg på er enkelt!
Fyll ut dette skjemaet, lagre det og send det i e-post til [email protected] merket: ''Ungdomssamling 2014'' i emnefeltet.

Alle deltakerne under 18 år MÅ ha underskirft fra foresatte på at de aksepterer deltakelse og evtl. reisevilkårene på forhand. Frist: innen 10.oktober. Kun medlemmer kan søke om reiserefusjon. Informasjon om dette finner du her.

Landsmøte
Er du medlem i Amnesty? Da er du også hjertelig velkommen til å delta på Amnestys landsmøte 2014 som avholdes på samme hotell resten av helgen. Sjekk progammet her.

Vi gleder oss!

Ungdomssamlingen og landsmøte:
Scandic Ørnen Hotell

Gratis overnatting for ungdom:
Montana Vandrerhjem

Lurer du på noe?
Ta kontakt med regionleder [email protected] , eller på mobil: 93 41 08 14 eller direkte på: 99 22 64 88.