Amnesty inviterer til bursdagsfeiring

Amnesty International fyller 50 år, og over hele verden forberedes nå bursdagsfesten lørdag den 28. mai. I Trondheim vil aktivister markere dagen ved å invitere byens befolkning til familiearrangement i Tordenskjoldsparken.
Publisert: 20. Mai 2011, kl. 12:41 | Sist oppdatert: 1. jul 2013, kl. 15:17
Amnesty International fyller femti år, og det skal selvsagt markeres. Vi pangstarter dagen i Tordenskjoldsparken ved Vår Frues kirke, med barnebursdag og feststemning.

Mellom 12:00 – 15:00 er det underholdning fra scenen med konserter med både barnslig og litt voksen profil. Blant de som kommer er Torstein Snekvik, MGPjr vinneren fra 2010 og holder en minikonsert. I tillegg kommer Lisa Restad, MGPjr finalisten fra 2009. Bandet Entitle kommer og spiller fengende pop-rock, og Lambsbread Sound drar igang reggae.

I tillegg blir det appell for dagen, bursdagskroneverksted, gassballonger og selvsagt barneleker med fiskedam og kappkjøring på trehjulssykling der det er premie til alle deltakerne. Vi deler også ut gratis kaffe, boller, brus, pølse og is.

Det vil også bli anledning til å signere flere aktive aksjoner i god Amnesty-tradisjon.

Deretter blir det sprudlende drikke og skål for friheten på Amnestykontoret før vi går til Marinen og fortsetter med grilling hvis været tillater det.

Det vil også være en utstilling for å feire Amnesty sitt 50 årsjubileum på Trondheim hovedbibliotek, 1.etg. Denne utstillingen henger fra 24. - 31. mai.

Alle er hjertelig velkommen!