Program og gjester

Det formelle landsmøteprogrammet starter lørdag 23.oktober kl 09.00 og avsluttes kl 14.30 søndag 24.oktober. Vi har et opplegg for studenter/ungdom fredag 22.oktober kl 11-17, og fra kl 19 på fredag arrangerer vi en samling for alle landsmøtedelegatene på restauranten Sjøgata XII.

Publisert: 6. sep 2010, kl. 15:23 | Sist oppdatert: 13. Mar 2012, kl. 12:09

Vi oppfordrer alle til å være med på oppvarmingen på restaurant Sjøgata XII, men det er ingen forutsetning for å få utbytte av resten av landsmøtet.

Se programmet for Landsmøtet 2010 her (pdf)

Gjester og foredragsholdere:

Salil Shetty
Salil Shetty har dessverre meldt avbud til landsmøtet. Vi beklager!

Paul Eagle
Paul Eagle jobber med næringslivets samfunnsansvar i Amnesty i Storbritannia. På landsmøtet forteller han om deres kampanje "Make Shell come clean in the Niger Delta" og hvilke resultater de har oppnådd.

Robert Odhialo
Robert Odhialo (f.1984) vokste selv opp i et slumområde i Kenya, og jobber nå for en organisasjon som jobber med landrettigheter og for folks rett til bolig.

Tove Romsaas Wang
Tove Romsaas Wang (f.1952) har jobbet i Redd Barna siden 1978, og ble ansatt som generalsekretær i Redd Barna i januar 2010. Redd Barna har lang erfaring med rettighetsbasert fattigdomsbekjempelse, og kommer til landsmøtet for å utfordre Amnesty i dette arbeidet.

Mohammad Mustafaei
Mohammad Mustafaei er iransk forsvarsadvokat som har reddet et titalls mennesker fra henrettelse i Iran, blant annet Sakineh Mohammad Ashtiani
På grunn av omfattende trusler og forfølgelse fra iranske myndigheter har Mustafaei flyktet og oppholder seg i Norge.

Even Sandvold Roland
Even Sandvold Roland (f.1990) ble kjent som "drittungen" gjennom norske medier da han gjennom Twitter forsvarte piratkopiering og ble skjelt ut av manageren i Warner Music. Even har gått fra å være en hobbyblogger til å bli en godt betalt mediekonsulent, og er i dag ansatt som medierådgiver i kommunikasjonsbyrået Geelmuyden.Kiese. Even kommer til ungdomsseminaret på fredag for å fortelle hvordan vi kan bruke dagens teknologi for å fremme aktivisme og engasjement.