Forsvunnede statuer i Trondheim

Klokken har såvidt passert 07 tirsdag morgen 13.april og ni ivrige Amnestyaktivister er allerede på plass utenfor kontoret i Trondheim. De er klare for litt sivil ulydighet
Publisert: 20. Apr 2010, kl. 11:36 | Sist oppdatert: 19. Mar 2013, kl. 12:16

Utstyrt med svarte søppelsekker, tre par skistaver og gule klistremerker hvor det står www.uspesifisert.no går vi i gang. En etter en dekkes statuene til i et nesten folketomt Trondheim sentrum. Skistavene er til god hjelp når det gjelder å få på plass sekkene på høye statuer. En forbipasserende dame stopper opp og spør oss bryskt hva det er vi driver med, men da hun får høre om kampanjen blir hun straks positivt innstilt: - Jeg håper dere får masse oppmerksomhet!

I løpet av en halvtime har flesteparten av statuene i sentrum "forsvunnet" og vi er tom for både søppelsekker og klistremerker. Gruppa er godt fornøyde med starten på vårkampanjen mot tvungen forsvinning og ulovlig fengsling. - Noe sånt som dette burde vi gjøre hver morgen! kommenterer Anne Dahl som er med i kampanjegruppa, og resten av gruppa er helt enig. For hva er vel bedre enn å begynne dagen med litt radikal Amnestyaktivisme?

Bli med på en uspesifisert reise på www.uspesifisert.no