Kjærlighetsfest i Stavanger

Øvre Holmegate i Stavanger var fylt med kjærlighet da Amnesty arrangerte Gatefest i forbindelse med sommerkampanjen «Å elske er en menneskerett».
Publisert: 10. jul 2012, kl. 14:00 | Sist oppdatert: 23. Feb 2015, kl. 11:40

Flere hundre mennesker stakk innom Øvre Holmegate lørdag 7. juli for å vise sin støtte til årets sommerkampanje «Å elske er en menneskerett», som fokuserer på lesbiske, homofile, bifile og transpersoners rettigheter,

Under gatefesten fikk deltakere tegne hjerter og skrive sin personlige hilsen. Blant dem som stakk innom var skuespiller Espen Hana og SVs bystyremedlem Eirik Faret Sakariassen. Sakariassen var meget fornøyd med temaet for årets sommeraksjon og pekte på viktigheten av å stå opp mot diskriminering av lesbiske og homofile.

- Vi har fortsatt en jobb å gjøre for å knuse diskrimineringen man opplever fra samfunnet. I tillegg må vi løfte blikket og se hva vi kan gjøre for å bedre vilkårene for LHBT-personer rundt i Europa, skrev han på sin blogg etter besøket.

Hjerteverksted

Selv om sommerværet lot vente på seg, la ikke det noen demper på stemningen. Både store og små koste seg med hjertefargelegging, vafler og thaimat fra Thai Cuisine, mens DJ Santiago Arellano spilte alt fra kjærlighetsballader til moderne klubbmusikk.

Også flere butikker i gaten bidro med diverse kjærlighetsrelaterte tilbud.

SVs Eirik Faret Sakariassen fargela sitt eget solidaritetshjerte

Eirik Faret Sakariassen fargela sitt eget solidaritetshjerte.

DJ Santiago Arellano skapte god stemning.

Både store og små deltok på fargeleggingen.

Skuespiller Espen Hana stilte gledelig opp for Amnesty.