Samfunnsansvar i Amnesty

Amnesty stiller krav til både norsk og internasjonalt næringsliv for at de skal drive virksomheten i henhold til menneskerettighetene. I Amnesty International i Norge (AI Norge) ønsker vi selvsagt også å være åpne om vår egen virksomhet og nedenfor presenterer vi dokumenter som tar for seg Amnestys økonomi, etiske retningslinjer og styrereferater.
Publisert: 24. okt 2011, kl. 11:35 | Sist oppdatert: 26. okt 2011, kl. 15:17
Amnestys etiske retningslinjer
Amnestys etiske retningslinjer skal sikre at personer som representerer AI Norge utfører sine aktiviteter på en etisk forsvarlig måte og i tråd med de standarder AI Norge har definert i sine styrende dokumenter.
Les våre retningslinjer her.

Initiativ for Etisk Handel (IEH)
Amnesty er medlem i Initiativ til etisk handel og har sluttet seg til IEHs prinsipperklæring, med retningslinjer for etisk handel og rapportering.
Les mer om medlemsskapet her.

Amnestys årsregnskap
AI Norge mottar ikke økonomisk støtte i form av statlige midler. Kontingent og bidrag fra medlemmer er organisasjonens viktigste inntektskilde, og hva pengene går til redegjøres for i våre årsregnskap.
Årsregnskapene publiseres på denne siden.

Amnestys vedtekter
I AI Norges vedtekter forklares organisasjonens formål og oppbygging.
Vedtektene finner du her.

Protokoller fra styremøter i Amnesty
Styret i AI Norge har møte flere ganger i året og utarbeider løpende protokoller.
Protokollene ligger offentlig tilgjengelig her.