Årsregnskap 2007

Publisert: 25. okt 2007, kl. 18:07 | Sist oppdatert: 25. okt 2010, kl. 16:49
Amnesty Norges inntekter i 2007 var 56,3 mill kr, hvorav 3,7 mill kr var inntektsføring av øremerkede midler fra TV-aksjonen i 1999. Årsregnskapet viser et positivt resultat på 7,1 mill kr.

Amnesty Norge mottar ikke økonomisk støtte i form av statlige midler. Kontingent og bidrag fra medlemmer hadde i 2007 en betydelig vekst, og er fortsatt organisasjonens viktigste inntektskilde. Dette sikrer uavhengighet av andre bidragsytere, og plasserer AI Norge i en særstilling i forhold til andre organisasjoner. Overskuddet er disponert til avsetning i Amnesty Norges reservefond.

Rogaland Amnesty avlegger selvstendig regnskap. I 2007 var RAMs inntekter ca 1,1 mill kr, og årsregnskapet viser et positivt resultat på ca kr 486 000.

I henhold til mottatte økonomirapporter samlet Amnesty Norges lokale grupper og nettverk i 2007 inn ca kr 267 000 til Amnesty. Av dette brukte de ca kr 240 000 til deltakelse i aksjoner, arrangementer og lokale aktiviteter.

Årsregnskap AI Norge 2007
Årsregnskap RAM 2007