Årsregnskap 2008

Publisert: 25. okt 2008, kl. 18:08 | Sist oppdatert: 25. okt 2010, kl. 16:50
Amnesty International inntekter i 2008 var 57,0 mill kr. I tillegg ble aktiviteter finansiert ved tilførsel av 0,4 mill kr fra AI Norges reservefond, samt 3,7 mill kr av øremerkede midler fra TV-aksjonen i 1999.
De totale kostnader var på 58,9 mill kr.
Ved årsavslutning ble AI Norges reservefond tilført 2.2 mill kr.

Amnesty Norge mottar ikke økonomisk støtte i form av statlige midler. Kontingent og bidrag fra medlemmer hadde i 2008 en betydelig vekst, og er fortsatt organisasjonens viktigste inntektskilde. Dette sikrer uavhengighet av andre bidragsytere, og plasserer AI Norge i en særstilling i forhold til andre organisasjoner.

Rogaland Amnesty avlegger selvstendig regnskap. I 2008 var RAMs inntekter ca 0,5 mill kr. Årsregnskapet viser et negativt resultat på kr 10 058,- som dekkes ved overføring fra egenkapital.

I henhold til mottatte økonomirapporter samlet Amnesty Norges lokale grupper og nettverk i 2008 inn ca kr 261 000 til Amnesty. Av dette brukte de ca kr 193 000 til deltakelse i aksjoner, arrangementer og lokale aktiviteter.

Årsregnskap AI Norge 2008
Årsregnskap RAM 2008