Årsregnskap 2009

Publisert: 25. okt 2009, kl. 17:25 | Sist oppdatert: 25. okt 2010, kl. 16:50
Amnesty International Norges inntekter i 2009 var 59,0 mill kr. I tillegg ble aktiviteter finansiert ved tilførsel av 3,0 mill kr fra AI Norges reservefond, samt 3,3 mill kr av øremerkede midler fra TV-aksjonen i 1999. De totale kostnader var på 64,8 mill kr. Ved årsavslutning ble AI Norges reservefond tilført 0,5 mill kr.

Amnesty i Norge mottar ikke økonomisk støtte i form av statlige midler. Kontingent og bidrag fra medlemmer hadde i 2009 en god vekst, og er fortsatt organisasjonens viktigste inntektskilde. Dette sikrer uavhengighet av andre bidragsytere, og plasserer AI Norge i en særstilling i forhold til andre organisasjoner.

Rogaland Amnesty avlegger selvstendig regnskap. I 2009 var RAMs inntekter kr 25 000. Årsregnskapet viser et negativt resultat på kr 306 000 som dekkes ved overføring fra egenkapital. Rogaland Amnesty ble vedtatt avviklet 28. september 2009. Organisasjonen er slettet i Brønnøysundregistrene 1. februar 2010.

I henhold til mottatte økonomirapporter samlet AI Norges lokale grupper og nettverk i 2009 inn ca kr 316 000 til Amnesty. Av dette brukte de ca kr 186 000 til deltakelse i aksjoner, arrangementer og lokale aktiviteter.

Årsregnskap AI Norge 2009.pdf
Årsregnskap RAM 2009.pdf