Bli med på sommeraksjon!

Årets sommeraksjon er en tobarnsmor fra Saudi-Arabia, som er dømt til døden. I tillegg har vi en solidaritetsaksjon for våre søsterorganisasjoner i Nicaragua. Vi trenger aktivister til å ha aksjoner, skrive innlegg og samle underskrifter. Blir du med?
Publisert: 15. jun 2011, kl. 08:33 | Sist oppdatert: 8. jul 2011, kl. 10:32
Aksjonér for tobarnsmor
I sommer skal vi aksjonere for Siti Zainab Binti Duhri Rupa, tobarnsmoren som i 1999 ble dømt til døden i Saudi-Arabia for angivelig å ha drept sin arbeidsgiver. Hun skal ha tilstått under politiavhør, og ble dømt til døden i en rettssak uten at hun på noe tidspunkt hadde en advokat til å representere henne.

Lag en sommerfugl i solidaritet med kvinner i Nicaragua
I tillegg skal vi ha en solidaritetsaksjon for våre søsterorganisasjoner i Nicaragua. I juni 2008 innførte Nicaragua et totalforbud mot abort. Det medfører at det ikke lenger er lov å ta abort etter incest og voldtekt, eller når graviditeten truer kvinners liv eller helse.

Vi har samlet inn over 90.000 underskrifter mot totalforbudet i Norge. I sommer skal vi følge opp med å tegne sommerfugler til kvinnene som lider under denne loven. Sommerfugler fra hele verden skal sendes til Nicaragua og benyttes i demonstrasjoner, utstillinger og lignende.

Bli med!
Vi håper mange setter av litt tid i sommer til å være med på aksjonene. Sommeraktivisme er litt varmere enn vanlig aktivisme, og kan fint kombineres med andre sommeraktiviteter. Du kan for eksempel:
  • dra i gang en strandaksjon
  • kombinere grillfesten med tegning av sommerfugler eller
  • bli med på stand på en av landets musikkfestivaler

Det er bare fantasien som setter grenser. Blir du med? Alt du trenger finner du i spalten til høyre.

Aksjoner for Siti Rupa!

Bli med og samle underskrifter!

Last ned underskriftsliste.

Lag en sommerfugl
Skriv ut sommerfugl til å dekorere.
Lag sommerfugl på nett.

Har du spørsmål?
Kontakt din regionleder eller send oss en epost på [email protected].