ÅRETS MENNESKERETTIGHETSAKTIVIST

Amnesty International vil skape endringer, og drømmer om en verden der menneskerettighetene oppfylles for alle. For å oppnå dette er Amnesty helt avhengig av frivilliges innsats: Enkeltpersoner eller grupper som gjør en innsats for andre enkeltpersoner.

Hvem er årets menneskerettighetsaktivist i Region Sør? Kom med forslag!

Publisert: 27. okt 2016, kl. 12:16 | Sist oppdatert: 27. okt 2016, kl. 12:47
Amnestys aktivister er vår ryggrad og vi vil hedre og takke alle som gjennom frivillig innsats er med på styrke mennskerettighetene. Hvert enkeltmenneske eller gruppe som deltar, er med på å gi Amnesty styrke, og er med på å bidra til en mer rettferdig verden. Hvem synes du fortjener å bli Årets menneskerettighetsaktivist i Region Sør?

Hvem er årets menneskerettighetsaktivist?
Har du innspill til en person eller gruppe som har gjort en innsats for menneskerettighetene gjennom Amnesty, og som fortjener å bli årets aktivist?Vedkommende kan gjerne være en som har inspirert andre med sitt engasjement, og må være bosatt i Region Sør: Rogaland, Agderfylkene eller Telemark.

Send inn ditt forslag til årets menneskerettighetsaktivist:
Send en mail til [email protected], og skriv hvorfor akkurat denne personen eller gruppen bør bli hedret for sin innsats. Frist 15. november.

Hvem som blir årets menneskerettighetsaktivist blir annonsert på Menneskerettighetsdagen 10. desember.

Juryen består av:
Ove Tjelta, styremedlem i Amnesty International i Norge, Hildegunn Guddal Svensson, organisasjonskonsulent i Amnesty International, Region Sør og Camilla Andersson, regionleder i Amnesty International Region Sør.

Årets menneskerettighetsaktivist for 2015 var Nancy Herz
Årets menneskerettighetsaktivist for 2014 var Kerstin Fjærestad.

Send inn ditt forslag til hvem som bør bli valgt i år!
Send til sø[email protected] innen 15.11

Les mer på amnesty.no