Region Øst: Amnesty søker sommerfrivillige

Vi søker to engasjerte og initiativrike frivillige til å jobbe ved vårt regionkontor i Oslo i perioden juni - august. Vi kan tilby en innholdsrik sommer med varierte arbeidsoppgaver, spennende utfordringer og arbeidserfaring fra verdens største menneskerettighetsorganisasjon!
Publisert: 28. Apr 2017, kl. 11:40 | Sist oppdatert: 2. Apr 2018, kl. 13:17
Vi søker én frivillig som kan bidra til at bildeaksjonen #TiTusenBilder blir en suksess, og én frivillig som kan bidra til gjennomføringen av Nordic Youth Conference (NYC). Begge vil i tillegg jobbe med Amnestys aktiviteter under Oslo Pride, og bistå sekretariatet med små og store oppgaver gjennom sommeren. Vi ser etter deg som jobber godt selvstendig, er kreativ og iniativrik!

Frivillig til bildeaksjonen #TiTusenBilder:
Med kampanjen Stå opp for mennesker på flukt jobber Amnesty for at Norge skal relokalisere 10.000 asylsøkere fra Hellas og Italia. For å tydeliggjøre kravet frem mot stortingsvalget skal vi blant annet samle bilder av 10 000 mennesker i Norge som støtter saken. Bildene overleveres til Norges statsminister etter valget.

Oppgaver:
  • Drifte #TiTusenBilder på Instagram
  • Reise rundt på arrangementer/festivaler i regionen og ta bilder til kampanjen
  • Kontakte kjente ansikter og få dem med på kampanjen
  • Bygge opp en bildedatabase til fremtidig bruk
  • fungere som stedfortreder for regionleder i juli
Søkere må ha mulighet til å jobbe minimum 2 dager i uken. Det er en fordel med fotoerfaring og god kjennskap til sosiale medier.

Frivillig til NYC:
Nordic Youth Conference er Amnestys årlige ungdomskonferanse. Årets konferanse finner sted på Holtekilen Folkehøgskole, 24.-28.juli. Totalt 50 ungdommer fra Norge, Sverige, Finland, Danmark, Island og Færøyene er deltakere på konferansen. Temaet er Amnestys nye globale kampanje for menneskerettighetsforkjempere. Uken er full av spennende foredrag, møte med modige menneskerettighetsforkjempere og erfaringsutvekslinger mellom Amnesty-aktivister. Det vil også gjennomføres en aksjon (protest, flashmob, e.l.) i Oslo i løpet av uken.

Oppgaver:
  • Støtte Amnestys koordinatorer med planlegging og gjennomføring av konferansen
  • Støtte filmregissør praktisk, samt preppe ungdommer som skal intervjues
  • Bistå under workshops, foredrag og aksjon
  • Bidra til å løse praktiske oppgaver
  • Ta gode bilder fortløpende
Søkere må ha mulighet til å jobbe minimum 2 dager i uken, samt alle dager under selve konferansen.

Øvrig informasjon:
Arbeidssted vil være Amnestys kontorer i Oslo, Grensen 3.
Vi gjør oppmerksom på at engasjementene er ulønnet.

Lurer du på hvordan det er å være frivillig ved regionkontoret? Les mer her.

Spørsmål vedrørende stillingen kan rettes til regionleder Louise Myklebust på epost: [email protected], eller telefon: 92061791.

Søknad med CV sendes til: [email protected]. Merk: «Frivillig Region Øst».
Husk å presisere hvilken av stillingene du er interessert i.
Søknader behandles fortløpende – frist 14. mai.

Region Øst i Amnesty International Norge koordinerer Amnestys arbeid i Oslo, Akershus, Østfold, Vestfold, Buskerud, Hedmark og Oppland. Målet til kontoret er å legge til rette for og støtte opp under arbeidet med menneskerettigheter på Østlandet ved å bidra til økt synlighet og aktivitet.