VÅREN 2016: Da er vi i gang igjen!

Vi er glade for å være i gang igjen og startet det nye året med ny energi. Med den europeiske flyktningkrisen er vi allerede i gang med fortsettelsen av #VelkommenSyria kampanjen, Stopp Tortur og flere individsaker. Sammen skal vi jobbe for å gjøre en forskjell i verden.
Publisert: 27. Jan 2016, kl. 14:01 | Sist oppdatert: 10. Feb 2016, kl. 13:31
Vi er allerede kommet noen uker inn i det nye året og det er mye spennende som står på planen. Regionleder i Vest, Tanja Clifford holdt sammen med kampanjesjefen Camilla Skare et innlegg på den årlige kick-off for Amnesty Student Bergen (ASB) og fortalte om årets prosjekter og organisering av kampanjearbeid. De neste ukene blir det flere oppdrag i forbindelse med kick-off arrangementer og andre samlinger for gruppene i Amnesty Region Vest. Utover våren skal vi også på flere skolebesøk og bidra i undervisningen, samt arrangere regional medlemsmøte for aktivister, med ansatte og styremedlemmer.

Har du lyst å engasjere deg og jobbe sammen med oss i Amnesty?Her er årets kampanjer:

#Velkommen Syria
Amnestys #VelkommenSyria-kampanje vil også fortsette i 2016, fordi det er tvingende nødvendig å arbeide for at mennesker på flukt får trygge og lovlige veier til Europa og for at Norge ikke bryter Folkeretten i sin håndtering av asylsøkere. Som en del av Syria-kampanjen kommer Amnesty til å drive med både lobby og aktivisme i år også, med mange spennende aktiviteter i alle regionene.

Stopp Tortur
Den globale Stopp Tortur kampanjen fortsetter ut mai måned 2016. Verden over er det 112 land som fremdeles utsetter folk for turtur. Vi ønsker å stanse denne praksisen og skal aksjonere og drive kampanjearbeid mot tortur denne våren.

Vi har dessuten også flere enkeltskjebner som trenger din støtte. Det er i alt 13 enkeltmennesker og vi ønsker å være en prinsipiell og tydelig stemme i kampen for menneskerettigheter og rettferdighet. Noen av dem kjenner vi igjen fra høstens Skriv for Liv kampanje, andre er nye.

Minner ellers om kalenderen som dere finner på vår hjemmeside. Den vil bli oppdatert fortløpende med viktige happening i Region Vest.

Vi gleder oss til å se både nye og kjente ansikt denne våren!

Medlemsmøte i Region Vest blir lørdag 16.april kl 11 - 16.30
Mer informasjon kommer.