Spørreundersøkelse: Du kan påvirke Amnesty!

Er du Amnesty-medlem mottar du i disse dager en spørreundersøkelse på e-post fra Ipsos, der du vil bli spurt om dine tanker om medlemsdemokratiet og mulighetene for påvirkning. Vi håper du tar deg tid til å svare, og på den måten være med å bestemme hvordan Amnesty skal fungere fremover.
Publisert: 22. jun 2017, kl. 09:36 | Sist oppdatert: 22. jun 2017, kl. 12:33
Medlemmene er grunnsteinene i Amnesty. Gjennom deres støtte og engasjement skaper vi endring for enkeltmennesker, og sammen kjemper vi for menneskerettighetene verden over.

Som en grasrotorganisasjon, er det medlemmene selv som styrer arbeidet og målene til Amnesty. Alle medlemmer skal ha muligheten og kunnskapen til å kunne være med å bestemme på ønsket nivå. Enten du ønsker å involvere deg mer eller ikke, så ønsker vi å høre dine tanker om dette. Slik holdes organisasjonen levende, og vi kan snakke om det dere er opptatt av.

Derfor har vi laget en spørreundersøkelse som sendes ut til alle medlemmer, slik at alle skal ha muligheten til å bli hørt i vårt demokrati. Når du mottar eposten fra Ipsos med undersøkelsen håper vi derfor at du setter av de minuttene det tar for å gi oss dine verdifulle innspill!

Bakgrunn for spørreundersøkelsen

På Amnesty i Norges landsmøte 2016, ble det vedtatt at landsmøtet ber styret nedsette et utvalg som skal utrede Amnesty i Norges medlemsdemokrati. Utvalget skal presentere sine forslag til styret innen utgangen av 2017. Styret presenterer sitt forslag for landsmøtet 2018.

På bakgrunn av landsmøtevedtaket er det nedsatt en styringsgruppe bestående av tre styremedlemmer og tre Amnesty-medlemmer, samt en prosjektleder fra sekretariatet. Styringsgruppa vurderer forskjellige tiltak for å forbedre medlemsdemokratiet, og vil tilslutt lage et konkret forslag til styret

Som en del av prosessen er det avgjørende å høre medlemmenes synspunkter om medlemsdemokratiet. Det er uunnværlig informasjon, som vil spille en viktig rolle inn styringsgruppas vurderinger og endelig forslag.

Har du spørsmål om undersøkelsen, eller andre innspill til medlemsdemokratiet, er det bare å sende en epost til prosjektleder Anne Marie Mollén.