Region Øst: Frivillig ved regionkontoret vår 2017

Amnesty International søker deg som er engasjert og initiativrik til å jobbe som frivillig ved vårt regionkontor i Oslo våren 2017. Vi tilbyr spennende utfordringer, varierte arbeidsoppgaver og arbeidserfaring fra verdens største menneskerettighetsorganisasjon.
Publisert: 12. des 2016, kl. 12:06 | Sist oppdatert: 16. Jan 2017, kl. 13:20
Vi søker to til tre personer til å jobbe med kampanjer og aksjoner, kommunikasjonsarbeid og administrative oppgaver ved regionkontoret. Viktige fokusområder for våren 2017 er flyktningers rettigheter og menneskerettighetsforkjempere.

Stillingen egner seg for den som har lyst og kapasitet til å gjøre en innsats for Amnesty. Den lar seg godt kombinere med studier og gir verdifull arbeidserfaring. Arbeidstid er fleksibel og avtales utifra den enkelte frivilliges kapasitet. Ønsket arbeidstid er minimum 2 dager i uken. Noe ettermiddags- og helgejobbing kan bli aktuelt. Arbeidssted er Grensen 3, 0159 Oslo.

Arbeidsoppgaver:
  • Planlegge og gjennomføre aksjoner
  • Holde foredrag
  • Bidra til oppfølging og mobilisering av aktivister og frivillige
  • Arrangere arrangementer og fagkvelder
  • Skrive artikler tilknyttet Region Østs arbeid
  • Annet forefallende kontorteknisk arbeid

Kvalifikasjoner:
  • Interesse for menneskerettigheter og Amnestys arbeid
  • Selvstendig, kreativ og initiativrik
  • Engasjement og stor arbeidskapasitet
  • God formuleringsevne både skriftlig og muntlig på norsk og engelsk

Erfaring fra organisasjonsarbeid er en fordel, men ingen betingelse Spørsmål vedrørende stillingen kan rettes til regionleder Louise H. Myklebust på epost: [email protected],
eller telefon: +47 92061791

Kort søknad med CV sendes til: [email protected]
Merk: «Frivillig Region Øst».
Søknader behandles fortløpende - frist onsdag 4.januar.

Vi gjør oppmerksom på at engasjementet er ulønnet.

Region Øst i Amnesty International Norge koordinerer Amnestys arbeid i Oslo, Akershus, Østfold, Vestfold, Buskerud, Hedmark og Oppland. Målet til kontoret er å legge til rette for og støtte opp under arbeidet med menneskerettigheter på Østlandet ved å bidra til økt synlighet og aktivitet.