Kreative aktivister: Hageloppis for Amnesty

Tobarnsmor Silje Færseth følte et behov for å bidra med noe for en god sak. Derfor arrangerte hun en hageloppis til inntekt for Amnesty.
Publisert: 19. sep 2016, kl. 10:52 | Sist oppdatert: 19. sep 2016, kl. 15:37
I hagen til Silje kunne man gå rundt og lete etter fine gjenbruksvarer, mens man lyttet til musikk og kunne forsyne seg med kaffe, vafler og is. Barna som kom innom fikk også tilbud om gratis ballongfigurer, noe som ble mottatt med stor glede fra både barn og voksne.

Jobben som lærer og småbarnsmor for to hindret ikke Silje i å tenke kreativt rundt hvordan hun kunne gjøre en innsats for menneskerettighetene. Hun fant ut at han hadde behov for å kvitte seg med noen lopper, og ved hjelp av venner og bekjente fikk hun samlet inn nok klær, møbler, bøker og andre spennende skatter. Det resulterte i en vellykket loppis i sin hyggelige hage i Tønsberg, og det var mange vestfoldinger som tok turen innom denne solfylte helga.

Silje har ikke vært aktiv i Amnesty tidligere, men hun har lenge vært engasjert i menneskerettigheter og Amnestys arbeid, spesielt den pågående flykningkampanjen ble nevnt som noe av det hun brenner mest for. Ifølge mannen hennes, Anders Nygård, har hun et ustoppelig engasjement for en rekke ulike veldedige saker. Tilsvarende innsamlinger har hun arrangert tidligere, også disse har vært vellykkede. Samtidig som de fleste som tok turen innom fant mye de hadde bruk for, syntes de også at det var en god sak å støtte.

Dette er et flott eksempel på en av mange måter man kan bidra på, og vi takker Silje Færseth for fantastisk kreativitet og initiativ til tross for en hektisk livssituasjon. Amnesty er en uavhengig organisasjon som ikke mottar statlig støtte, og vi er derfor avhengige av aktive støttespillere.

Hvis du kjenner at du har lyst å gjøre en innsats, tar vi gledelig imot tilsvarende initiativ!