Jan Egeland tilbake på Kongsgård

Generalsektreær i Flyktninghjelpen, Jan Egeland begynte sin karriere på videregående skole i Stavanger. Og nettopp Amnesty var noe av det første han engasjerte seg i.

Publisert: 17. aug 2017, kl. 17:42 | Sist oppdatert: 17. aug 2017, kl. 18:56
I 1975 startet Jan Egeland en av de første Amnesty-gruppene i Stavanger. De hadde sine første møter i Sangsalen på Stavanger Katedralskole. Tirsdag 22. august er han tilbake i Sangsalen. For å snakke for og med, blant andre dagens Amnesty-gruppe på skolen. Det blir også anledning til å stille ham spørsmål.

Egeland vil ta for seg verdens flyktningkrise og vår rolle i den, samt informere om konflikten Israel-Palestina. Få kjenner vel disse temaene bedre enn nettopp Egeland med sin bakgrunn blant annet som FNs visegeneralsekretær for humanitære spørsmål, og nå generalsekretær i Flyktninghjelpen. Dette blir et viktig, spennende, og ikke minst relevant foredrag, særlig med tanke på at det nå er valgkampinnspurt. Hvordan stiller de norske partiene seg til den pågående flyktningkrisen og Norges ansvar i denne?

Tema: Verdens flyktningkrise og konflikten Israel-Palestina.
Sted: Sangsalen, Stavanger Katedralskole, avd. Kogsgård
Tid: Tirsdag 22. august kl. 18:00

Arrangementet er et samarbeid mellom Amnesty-gruppen på Kongsgård, Stavanger Katedralskole og Amnesty International Norge, Region Sør.

NB! Foredraget er åpent for alle.
Velkommen!