Kristiansand: Kulturdugnad for menneskerettighetene

16. september kl: 18.30 på biblioteket i Kristiansand drar vi i gang en kulturdugnad for menneskerettighetene. Det blir jazz, viser, opera, syrisk folkemusikk, forfattere som leser, skuespill, og utstilling.

Publisert: 13. sep 2016, kl. 20:22 | Sist oppdatert: 13. sep 2016, kl. 21:13
FN ble etablert i ruinene av krigen, og var et fremtidshåp om samarbeid og utvikling. Europa er blitt en festning, med stengte grenser og en flyktningeavtale med Tyrkia som er i strid med menneskerettighetene. Det er mye som skjer av redsler og krig i verden, og i Syria spesielt som kan gjøre oss motløse.

For å styrke kampen for rettferdighet for alle som er utsatt for overgrep, representerer Amnesty håp og vilje til å kjempe mot urett. Det er dette håpet vi vil løfte frem i kulturdugnaden. Fine artister, forfattere og skuespiller skal gi oss en helaften for å styrke de gode krefter som er i hver og en av oss, viljen, håpet og motstanden. Vi håper også at flere vil bli aktive i Amnesty i Kristiansand.

En fin dugnadsgjeng står klar til å gi en god kveld til alle som kommer.

På vegne av Amnesty i Kristiansand
VELKOMMEN.

Følg eventet på Facebook for mer info om kvelden

JOHN PEDER EGENÆS – appell, HILDE HEFTE, EGIL KAPSTAD, ANNABELLE DESPARD, AKSEL SELMER, AGDER TEATER/KILDEN DIALOG. Utdrag fra «Anne Franks søsken», AAMER HARATA og MUHAMMAD FADEL KUJ, OLAV GRENSTAD og SOFIE GRENDSTAD TAKVAM, KARIN MOE HENNIE, RUNE BELSVIK, ANITA BERGE HEIVOLL, TIRIL VALEUR, BENEDIKTE SOFIE RIBE. Styreleder i Amnesty, KJETIL HAANES, appell om ytringsfrihet.
INGRID JUELL MOE LEDER MØTET. GATEAKADEMIET har laget utstilling, og AUDUN ROSSVOLL har designet plakaten.

Les mer på amnesty.no