Opplæringskoordinatorer (deltid)

Amnesty søker engasjerte og dyktige formidlere til tre spennende stillinger som opplæringskoordinatorer ved våre regionkontorer i  Tromsø, Bergen og Trondheim.
Skrevet av: Helle Biørnstad
PUBLISERT: 15. mai 2017, KL. 10:17 -
SIST OPPDATERT: 15. mai 2017, KL. 14:23
Amnesty International Norge søker engasjerte og dyktige formidlere til 3 spennende stillinger som opplæringskoordinatorer ved våre regionskontorer i Tromsø, Bergen og Trondheim.

Amnesty International er verdens største menneskerettighetsorganisasjon. Vi er en bevegelse av millioner av aktivister og støttespillere som kjemper for ytringsfrihet og mot diskriminering og overgrep. I Norge har Amnesty drøyt 100 000 medlemmer og støttespillere.

I tillegg til vårt hovedkontor i Oslo, har Amnesty fem regionkontorer i henholdsvis Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim og Tromsø.

Regionskontorets funksjon er å fremme lokalt menneskerettighetsarbeid. Tilrettelegging og tett oppfølging av medlemmer, enkeltaktivister og grupper, er avgjørende for å få til dette. Regionskontorene har en regionleder som er ansvarlig for den generelle oppfølgingen av medlemmer og aktivister. I tillegg skal regionskontorene sørge for tilbud om opplæring i menneskerettighetstematikk lokalt. Kursing av medlemmer og aktivister, samt å legge til rette for gode skolesamarbeid, er en viktig del av dette.

Vi leter nå etter dyktige og engasjerte medarbeidere til tre 40 % deltidsstillinger som opplæringskoordinatorer ved kontorene våre i Tromsø, Trondheim og Bergen.
Stillingen vil inngå i et team med fem andre opplæringskoordinatorer fordelt på de andre regionskontorene. Stillingen rapporterer til leder for opplæring og inngår i medlems- og organisasjonsavdelingen.

Som opplæringskoordinator vil du være ansvarlig for:
  • Koordinering og synliggjøring av Amnestys kurs, foredrag og workshops lokalt og regionalt
  • Tilrettelegging av kompetansebygging for medlemmer, aktivister og skoler innen organisasjonens arbeid for menneskerettighetene, Amnestys kampanje- og aktivistarbeid, samt organisasjonsarbeid
  • Etablering og oppfølging av faste samarbeid med aktuelle skoler i regionen for å fremme Amnestys arbeid
  • Etablering og videreutvikling av en regional kursholder gruppe
  • Tilrettelegging av faste opplæringstilbud for medlemmer og aktivister i regionen
  • Bidra til videreutvikling av opplæringstilbudet i Amnesty Norge i samarbeid med de andre opplæringskoordinatorene i Norge
  • Være en pådriver for utvikling og gjennomføring av opplæringstilbud i regionen gjennom dialog med medlemmer, enkeltaktivister og grupper
  • Bistå regionleder i å inspirere og legge til rette for aktiv deltakelse i Amnestys arbeid lokalt og regionalt

Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper:
  • Relevant utdanning, du kan gjerne være nyutdannet eller i gang med et utdanningsløp.
  • Meget god formidlingsevne og erfaring fra å holde kurs/foredrag.
  • Erfaring fra frivillige organisasjoner vil være en fordel.
  • Kjennskap til menneskerettighetene.
  • God skriftlig formuleringsevne. Du må beherske flytende norsk og være komfortabel med å også jobbe på engelsk.
  • Generell god IT-kompetanse, med fokus på presentasjonsverktøy.
  • Gjerne erfaring med samarbeid/arbeid i/med skoler og skoleklasser.
  • Svært gode samarbeidsevner.
  • Utadvendt og positiv.
Vi kan tilby:
  • En spennende stilling som er del av et nytt satsningsområde
  • Hyggelig arbeidsmiljø og engasjerte kollegaer.
  • Lønn etter avtale, fleksitidsordning, forsikrings- og pensjonsordning. Stillingen vil medføre kvelds- og helgearbeid.

Stillingene er tre 40% stillinger fordelt på regionskontorene i Bergen, Trondheim og Tromsø.

Ønsket oppstart: 14. august.

Søknadsfrist: 28. mai. Send CV og søknad til info@amnesty.no og merk søknaden "Opplæringskoordinator + aktuell by"

Ved spørsmål om stillingen, ta kontakt med medlems- og organisasjonssjef Helle Biørnstad på hbiornstad@amnesty.no eller tlf +47 915 12 350.

Del saken
Andre Nyheter