Larry Siems og Yahdih Slahi til Norge i september: Spennende møte om Guantanamo

Mohamedou Slahi har sittet fengslet i fangeleiren på Guantánamo i mer enn 14 år. I forbindelse med høstens kick-off i Trondheim, Bergen og Oslo kan du møte de som utrettelig kjemper for hans løslatelse.

Publisert: 30. jun 2016, kl. 10:09 | Sist oppdatert: 23. aug 2016, kl. 15:09
Mohamedou Slahi har sittet fengslet i fangeleiren på Guantánamo i mer enn 14 år. Fra cellen sin har han skrevet dagbok. I fjor ble Dagbok fra Guantánamo utgitt og den ble fort en bestselger. Amnesty kjemper for at Mohamedou skal bli løslatt eller få en rettferdig rettsak som en del av vår Folk i Fare kampanje.

I september får Amnesty besøk av broren til Mohamedou, Yahdih Slahi, og den amerikanske menneskerettighetsaktivisten og forfatteren Larry Siems. Han har redigert boken til Mohamedou.

Det blir et spennende møte der vi får høre hvordan det er å ha en bror fengslet i den amerikanske fangeleiren, hvordan det er å ikke ha sett ham på 14 år og den evige kampen for å få Mohamedou løslatt.

Larry Siems vil fortelle om sitt arbeid med boken og hvordan han gjennom den fikk et unikt innsyn i livet til Mohamedou på Guantánamo. Han har i tillegg dypdykket i alle dokumentene rundt saken til Mohamedou for å fylle ut der myndighetene har sensurert teksten i dagboken.

Yadih Slahi og Larry Siems starter sitt besøk til Amnesty i Trondheim med et åpent møte onsdag 7. september på Antikvariatet. Møtet er åpent for alle, og du kan lese mer her.

Fredag 9. september er Yahdih og Larry i Bergen hvor de skal åpne kick-off for høstsemesteret i region vest, med et møte med alle aktivister og medlemmer på Raftohuset. Les mer og meld deg på her.

Lørdag 10. september deltar begge to på høstens kick-off for alle Amnesty-aktivister i Oslo. Dette er et heldagsarrangement hvor man i tillegg til å møte Yahdih og Larry vil lære om Amnestys kampanjer for høsten. Meld deg på og les mer her.