Oslo Freedom Forum: Stjernespekket uke i Oslo

Modige satiretegnere, kreative aktivister og mestselgende forfattere er på gjestelisten under Oslo Freedom Forum.
Publisert: 19. Mai 2017, kl. 16:51 | Sist oppdatert: 23. Mai 2017, kl. 19:06
Det niende Oslo Freedom Forum samler en internasjonal gjeng med den samme visjonen: Å gjøre verden fredeligere, rikere og friere.

I år er det en rekke svært spennende gjester, fra den pakistanske squashstjernen Maria Toorpakai Wazir som bruker rampelyset til å fremme kvinners rettigheter, journalist and Pulitzer Prize-vinnende forfatter Anne Applebaum og en undercover-reporter fra Ghana. Vi møter også en nord-koreansk avhopper som nå hjelper andre flyktninger å tilpasse seg livet utenfor diktaturet og Grace Gao, datteren til den kjente menneskerettighetsadvokaten Gao Zhisheng som Amnesty har kjempet for å få løslatt. Men dette er kun et fåtall av de mange inspirerende personlighetene som kommer til Oslo Freedom Forum.

Les mer om talerne og se det fullstendige programmet på OFFs hjemmesider.

Oslo Freedom Forum er en årlig konferanse hvor noen av verdens fremste og mest engasjerte menneskerettighetsforkjempere, kunstnere, tech-entrepenører og verdensledere møtes for å dele historier og ideer for hvordan vi kan styrke ytringsfriheten og frigjøre menneskelig potenisale verden over.

Amnesty International Norge er stolt samarbeidspartner og kommer til å dele livesendinger og artikler her på våre nettsider, på Facebook og på Twitter gjennom hele Oslo Freedom Forum.