Amnesty på Pride
Å elske er en menneskerett. Likevel blir lesbiske, homofile, bifile og transpersoner fengslet, forfulgt og drept i mange land. Bli med på Pride, og støtt kampen for rettighetene til LHBT-personer over hele verden.
Hvorfor Pride?
Dette gjør Amnesty
Bli med
Støtt kampen med et armbånd
Bær et regnbuearmbånd, og vis solidaritet til menneskene som blir fengslet, forfulgt og drept bare for å være seg selv. Støtt vårt arbeid for menneskerettighetene med 200 kr og motta et regnbuearmbånd i posten.
Hvorfor Pride?
Pride blir markert av mennesker over hele verden. For mange er det en festdag, hvor vi feirer mangfoldet, muligheten til å være seg selv og elske den en vil. Men dette gjelder ikke for alle. I mange land forfølges mennesker på grunn av sin seksuelle orientering og kjønnsidentitet. Her er Pride en viktig arena for å synliggjøre at LHBT-personers rettigheter må tas på alvor.
Dette gjør Amnesty
Amnesty arbeider for bedre beskyttelse av LHBT-personers rettigheter nasjonalt og internasjonalt. Vi etterforsker, avslører og stanser overgrep mot enkeltpersoner og grupper som er utsatt for diskriminering på bakgrunn av sin kjønnsidentitet eller seksuell orientering. Vi legger press på myndigheter for å oppheve lover som diskrim- inerer LHBT-personer. Vi jobber for at ofre for hatkriminalitet og deres pårørende skal få behandlingen, beskyttelsen og oppreisingen isningen de har krav på. I tillegg deltar vi på Pride-arrangement i Norge og resten av verden.

Amnesty på pride

Vil du bli med å feire kjærligheten i 2018? Under kan du se en oversikt over alle stedene Amnesty deltar på Pride i Norge.
Publisert:
30. mai 2018, kl. 11:24
Sist oppdatert:
21. juni 2018, kl. 14:14

BLI AMNESTY-MEDLEM NÅ

Alle Amnesty-medlemmer får nyhetsbrev og stemmerett ved landsmøtet.
Som medlem mottar du Amnestys norske årsberetning og nyhetsbrev. Du vil også ha stemmerett på landsmøtet.