SAMMEN FORANDRER VI VERDEN
Ved å være aktiv i Amnesty gjør du verdens største menneskerettighetsorganisasjon enda sterkere.
Som medlem har du stemmerett ved landsmøtet og kan være med å bestemme hvilke saker Amnesty i Norge skal jobbe med.

Mens du leser dette risikerer modige mennesker verden over livet for det de tror på. De krever kanskje regimeendring, tak over hodet eller å få være sammen med den de elsker.
Disse menneskene trenger din beskyttelse.

Amnesty mottar ikke statsstøtte, med unntak av midler til enkelte undervisningsprosjekter. Det gjør at vi kan si sannheten om enhver makthaver. Det er bidrag fra enkeltmennesker som gjør at vi kan stanse tortur og forfølgelser og stille overgripere til ansvar. Bli med oss i kampen for rettferighet, for alle!

Du kan velge å bidra månedlig under bli medlem fanen, eller betale en årlig medlemskontingent i skjema under.

Disse menneskene trenger din beskyttelse.

Du kan velge å bidra månedlig, ved å gå til "Bli medlem"-fanen, eller du kan betale en årlig medlemskontingent i skjemaet til høyre.

BLI AMNESTY-MEDLEM NÅ

TAKK FOR AT DU BRYR DEG

BLI AMNESTY-MEDLEM NÅ
Bli med i verdens største menneskerettighetsorganisasjon og bidra til rettferdighet for alle.
Bli med i verdens største menneskerettighetsorganisasjon og bidra til rettferdihet for alle.
Alle medlemmer får Amnesty Internationals norske årsberetning, nyhetsbrev og stemmerett på landsmøtet.

SLIK JOBBER AMNESTY INTERNATIONAL

Amnesty Internasjonal er verdens største menneskerettighetsorganisasjon. Vi bygger på kraften fra våre medlemmer. Sammen jobber vi for ytringsfrihet og mot diskriminering.
Vi aksjonerer for enkeltmennesker i fare, og for å skape varige endringer.
Vi underviser slik at folk kjenner og selv kan forsvare rettighetene sine.

SLIK JOBBER AMNESTY INTERNATIONAL

Amnesty Internasjonal er verdens største menneskerettighetsorganisasjon, og vi bygger på kraften fra våre medlemmer.
Vi er en bevegelse av millioner av mennesker som står samlet for å kjempe for ytringsfrihet og mot diskriminering og overgrep.
Vi etterforsker brudd på menneskerettighetene. Det er det viktig for oss å spre og skape oppmerksomhet rundt våre avsløringer. Vi informerer pressen og skriver i sosiale medier slik at så mange som mulig skal få vite sannheten.
Vi inviterer folk til å aksjonere for enkeltmennesker i fare. Amnesty kan mobilisere 150.000 aktivister fra hele verden på 24 timer. Kraften i nettverket viser de som står ansvarlige for menneske- rettighetsbrudd at deres ugjerninger blir sett og vekker reaksjoner.
Vi er i tett dialog med myndigheter, organisasjoner og næringsliv for å få dem til å delta i kampen for at enda flere skal respektere menneskerettighetene.
Vi underviser slik at folk selv kan forsvare sine rettigheter. Kunnskap gjør det vanskeligere for overgripere å fortsette sine ugjerninger. Amnesty underviser skoleelever, slumbeboere, grasrotaktivister, politi og rettsvesen, religiøse ledere og mange andre grupper.
  • Vi etterforsker og avslører brudd på menneskerettighetene. Vi sprer informasjonen, slik at så mange som mulig skal få vite sannheten.
  • Vi aksjonerer for enkeltmennesker i fare, og for å skape varige endringer.
  • Vi er tett på myndigheter og næringsliv, og viser makthavere at vi er mange som står opp mot urett.
  • Vi underviser slik at folk kjenner og selv kan forsvare rettighetene sine.