NORGE:

HVEM BØR FÅ AMNESTYPRISEN 2018?

I år skal Amnestyprisen deles ut for tolvte gang. Send inn ditt forslag til hvem som fortjener denne anerkjennelsen!
Skrevet av: Gerald Kador Folkvord
PUBLISERT: 20. april 2018, KL. 10:00 -
SIST OPPDATERT: 20. april 2018, KL. 12:48
Amnesty International i Norge åpner nå for nominasjon av kandidater til Amnestyprisen 2018.

Har du forslag til hvem som fortjener prisen? Både medlemmer, aktivister og andre kan nominere.

Formål med prisen
Prisens formål er å bidra til økt kunnskap om menneskerettighetene, og å fremme aktiviteter som styrker respekten for menneskerettighetene, både generelt og i konkrete situasjoner.

Amnestyprisen skal stimulere til aktiv innsats for å beskytte utsatte grupper mot brudd på grunnleggende menneskerettigheter. Prisen skal også være en inspirasjonskilde for nye prosjekter, og bidra til å få oppmerksomhet om viktige samfunnsspørsmål.

Hvem kan nomineres?
Amnestyprisen 2018 skal gå til en person eller organisasjon som gjennom sitt arbeid har bidratt til å informere eller skape debatt om aktuelle menneskerettighetsspørsmål, eller som har oppnådd resultater i form av bedre beskyttelse og bedre rettigheter for enkeltpersoner eller for grupper av mennesker.

Det er et krav at kandidaten er bosatt i Norge.

Tidsfrist
Du må sende inn ditt kandidatforslag innen 1. august 2018.

Send navnet på kandidaten sammen med en kort begrunnelse til politisk rådgiver Gerald Kador Folkvord, epost gfolkvord@amnesty.no.

Merk mailen med "Amnestyprisen 2018".

Prisen vil deles ut på Amnestys landsmøte i november 2018.
Del saken
Andre Nyheter