Årsrapport 2010: Regionalisering

Regionaliseringen med de tilhørende kontorene ble gjort til en permanent del av Amnestys organisering i 2010.
Publisert: 4. Mar 2011, kl. 15:04 | Sist oppdatert: 2. sep 2013, kl. 15:33
Regionaliseringsprosjektet som ble vedtatt som et treårig pilotprosjekt fra 2008 ble evaluert i 2010. Evalueringen konkluderte med at prosjektet hadde bidratt til å øke aktivismen og Amnestys synlighet landet rundt. Den pekte også på enkelte områder der det med fordel kunne justeres i regionkontorenes aktivitet, først og fremst i den hensikt å knytte medlemmene tettere til organisasjonen. Den endelige anbefalingen, som styret fulgte, var å gjøre regionaliseringen med de tilhørende kontorene til en permanent del av Amnestys organisering.

Internasjonalt var Amnesty i Norge aktive på flere arenaer. Styret og sekretariatet deltok på det internasjonale økonomimøtet og diskuterte den nye kontingentmodellen som skal vedtas til høsten. Internasjonalt utvalg har fremmet flere forslag til justeringer i internasjonale prosesser stret har stilt seg bak.

Generalsekretæren har vært medlem av Interim Global Management Group som har vært en viktig aktør i arbeidet med å koordinere de ulike leddene av Amnesty bedre. Han har også ledet Director’s Forum Steering Committee.

ÅRSRAPPORTEN 2010

Menneskerettigheter og aktivisme

Gode historier

Ny aksjonsstrategi