Årsrapport 2010: SMS

Målet om 12.000 nye SMS-aktivister i 2010 ble ikke nådd.
Publisert: 4. Mar 2011, kl. 15:11 | Sist oppdatert: 2. sep 2013, kl. 15:34
5.350 ble rekruttert via integrasjon i vårens kampanjehøydepunkt og TV-spot som ble vist i sommer. Årsakene til at vi for første gang på mange år ikke nådde målet, er sannsynligvis sammensatte: Metning i målgruppen, litt komplisert film/idé, samt at konseptet ikke oppfattes som like nyskapende lenger. Amnesty overoppfylte inntektsmålet med SMS-nettverket, gjennom ny prisstruktur og økning i antall utsendte aksjoner. I tillegg lyktes Amnesty etter lengre tids lobby av de store teleselskapene, slik at Amnestys andel av SMS-inntektene øker kraftig.

ÅRSRAPPORTEN 2010

Menneskerettigheter og aktivisme

Gode historier

Ny aksjonsstrategi

Vårens kampanjehøydepunkt

Høstens kampanjehøydepunkt

Fredsprisen

Demand Dignity: Milleniumsmålene

Landsmøtet i Tromsø

Bedrifters samfunnsansvar

Flyktninger og asylsøkere

Diskriminering i Europa

Vold mot kvinner

Dødsstraff

Menneskerettighetsundervisning

Partnerskap


Kommunikasjon

Nett, blogg og sosiale medier

Klassiske medier


Organisasjon

Regionalisering

Personalutvikling og administrasjon

Integrert kjønnsperspektiv


Vekst

Verving

Næringsliv

Activist

Strategisk ressursfordeling